Lidmaatschap

Eerst kijken, dan inschrijven!

Uiteraard snappen we het dat je eerst wil kijken of onze club en hockey echt wat voor jou zijn. Daarom mag je bij onze club altijd drie keer vrijblijvend mee trainen met een van onze teams. Als het nodig is, verzorgen wij een hockeystick om te gebruiken tijdens deze trainingen.

We vragen je van te voren altijd even contact op te nemen met de technische commissie zij kunnen vertellen bij welk team je kunt meetrainen en wanneer. Dan kunnen ze ook de trainer van het team alvast inlichten.

Bevalt het je bij ons, dan kun je je gemakkelijk inschrijven via het inschrijfformulier op de website. Als je deze hebt ingevuld krijg je altijd een bevestigingsmail.

Goed om te weten over ons lidmaatschap

Wanneer je je inschrijft, kan het even duren voor je definitief wordt ingedeeld in een team. Dit gaat altijd in overleg met de trainers, coaches en technische commissie.

Als je inschrijft rekenen onze club en jouw team op je. We houden rekening met onze teamindeling en zorgen er voor dat je getraind wordt en wedstrijden kan spelen. Daarnaast regelen we ook zaken als de bondsafdracht waardoor je verzekerd bent. Een inschrijving geldt daarom altijd voor de duur van een heel seizoen. Bij tussentijdse uitschrijving zal de Mixed Hockey Club Dalfsen dan ook voor de rest van het seizoen contributie innen.

Uitschrijvingen voor het volgende seizoen moeten uiterlijk 1 mei ontvangen zijn. Wanneer je niet voor deze datum weer uitgeschreven bent, wordt het lidmaatschap dus met 1 seizoen verlengd.

Opzegging geschied met een mailtje naar [email protected] en [email protected] met naam, adresgegevens, geboortedatum en reden.

Na 1 mei zijn alle leden automatisch weer lid voor het gehele volgende seizoen. Er zijn omstandigheden die een opzegging van het lidmaatschap per 1 mei niet mogelijk maken. Deze omstandigheden worden beoordeeld en afgehandeld door het bestuur.

Een vraag die wij vaak krijgen is; Waarom zo vroeg opzeggen? Welnu dat heeft te maken met het samenstellen van de teams en de competitie van het volgende seizoen. De TC is ieder voorjaar al bezig om de teams voor volgend jaar in kaart te brengen. Na 1 mei worden deze definitief gemaakt en doorgegeven aan de KNHB. De KNHB ontwerpt op basis daarvan de competitie. De teamindeling is elk jaar weer een enorme puzzel die we graag in één keer goed leggen. Daarnaast kost de opgave aan de KNHB geld en zetten we ook trainers in die een vergoeding ontvangen.

Teams die in competitieverband spelen moeten volgens de KNHB worden begeleid door scheidsrechters. Wij geloven als club in de gedeelde verantwoordelijkheid, als je gefloten wilt worden, moet je zelf ook af en toe als scheidsrechter een andere wedstrijd fluiten. Daarom begeleiden we alle leden van 15 jaar en ouder in het behalen van een scheidsrechter-kaart.

In principe zullen nieuwe leden aan de hand van onderstaande indeling worden ingedeeld bij een team.

Funkey (4 en 5 jaar)

Voor 4 en 5 jarigen bieden wij Funkey aan, een speciale lesvorm met veel aandacht voor spelen en bewegen. Op deze manier leren ze op een leuke en veilige manier omgaan met sportief bewegen. Tijdens de Funkey leren de kinderen alvast de beginselen van hockey op een veilige manier. Er worden ook veel spelvormen zonder hockeystick gedaan, zoals knotshockey of ringhockey. Gebruik van scheenbeschermers en bitje is hier nog niet verplicht.

Funkey wordt gegeven op zaterdagmorgen.

Jongste jeugd (6 t.m. 9 jaar)

De jongste jeugd is gericht op het leren spelen van het hockeyspel. Met name techniek en veilig spelen heeft aandacht, naast de sociale aspecten van een teamsport. Op een klein veldje waar ze 3 tegen 3, 6 tegen 6 of 8 tegen 8 spelen worden ze langzaam voorbereid op het spelen op een groot veld en 11 tegen 11. De jongste jeugd traint 1 tot 2 keer per week.

Jeugd (10 t.m. 17 jaar)

De (oudere) jeugd speelt 11 tegen 11 op een geheel veld. Zij trainen twee keer per week en spelen op zaterdagmiddag competitie. Naast techniek en inzet wordt er nu ook veel aandacht aan de tactiek geschonken.

Senioren (18 jaar en ouder)

De Senioren spelen op zondag competitie en trainen 2 keer per week.

Trimhockey (18 jaar en ouder)

Bij Trimhockey draait het om sportief zijn en gezelligheid zonder competitie. Vooral voor ouders van hockeyende kinderen is dit een leuke manier om zelf ook het spelletje te leren. Een keer per week, op woensdagavond wordt er getraind.

Veteranen (30 of 35 jr. en ouder)

Dames vanaf 30 jaar en heren vanaf 35 jaar die willen blijven hockeyen kunnen bij de veteranen spelen. Dalfsen heeft momenteel 1 heren Veteranenteam, een zeer gezellige ploeg mannen van eind dertig tot begin 70. Binnenkort start een tweede Veteranenteam.

Dames zijn op dit moment (helaas) nog aangewezen op de Trimhockey groep. Uiteraard ook erg leuk en hopelijk een mooi uitgangspunt om een leuke groep dames voor een veterinnenteam te gaan verzamelen!

Indeling

Trimhockey

Vanaf 18 jr.

Alleen trainen

Handige tips voor de startende hockeyer & hockeyster:

Wees voorzichtig met je zelf en anderen dus:

- Zorg voor goede kunstgras-schoenen, dit voorkomt uitglijden;
- Het is verplicht om een mondbeschermer (bitje) in te doen;
- Het is niet toegestaan om sieraden (oorbellen, ringen, kettingen, armbanden etc.) te dragen;
- Doe bij loshangend haar altijd een staart of een haarband in;
- Draag goed passende scheenbeschermers;
- Leen een paar keer een stick van een vriendje of vriendinnetje zodat je weet welke stick jij lekker vindt spelen, voordat je een stick koopt;
- Wees op tijd op de training.

Maar als belangrijkste, heb veel plezier!