Gecertificeerde coaches bij MHC Dalfsen

Maar liefst vijftien gecertificeerde coaches heeft de MHC Dalfsen erbij gekregen. Afgelopen maandag 16 februari was de laatste coachavond onder de bezielende leiding van Frank Geers, de KNHB-gastdocent, die gretige cursisten aantrof.

Aan de hand van theorie en praktijk gingen Frank en de coaches in het clubhuis van de Dalfser hockeyers met elkaar aan de slag. In twee interactieve sessies passeerden zaken als wisselbeleid, tactiek (balbezit, niet-balbezit en omschakelen) de revue. Termen als de tackle back en full court press zijn nu geen geheimtaal meer voor de deelnemers. Aan de hand van de gezamenlijke opdrachten kwamen zeer praktische tips naar voren. Onder andere hoe bouw je rustmomenten in, vóór en na de wedstrijd en tijdens de rust. Dit alles om als coach voor de spelers en speelsters beter uit de verf te komen. Met als doel de kinderen beter te maken.

De twee avonden werden als bijzonder nuttig ervaren door de deelnemers. De gecertificeerden zijn: Ismena van Leussen, Karen Verhoeven-de Vries, Daniëlle van Dort, Ingeborg Zweers, Inge Roessink, Raymond Bakema, Hans Borgeld, Joris Hanewinkel, Arjan Mol, Ronald van Leussen, Willem van de Meent, Gerbrand Daamen, Gerard Brouwer, Bernard Smalbraak en Marcel Slootweg.