Van de veurzitter

28-3 Nieuws De stip aan de horizon komt steeds dichterbij. Een  jaar geleden hielden we met veel enthousiaste leden en ouders van jeugdleden een strategiesessie. Hier kwamen onder andere uit voort een missie en een visie.

Heel veel zaken uit onze visie zijn of worden aangepakt. Zo is er een commissie Jongens van start gegaan om meer jongensleden aan het hockeyen te krijgen. Deze commissie bestaat uit Gerbrand Daamen, Evert Paardekooper en Mara van den Eelaart.
Funkey is ook zeer succesvol van start gegaan, want iedere zaterdag trainen tien jongens tussen de vier en vijf jaar oud onder de enthousiaste leiding van Laura Spijkerboer en Cathelijne Smalbraak.
Het clubhuis wordt in delen onder handen genomen. Zoals u wellicht heeft gezien is onze tapinstallatie verwijderd. Deze was meer in sta in de weg, dan dat er gebruik van werd gemaakt. Binnenkort heeft de Verbouwingscommissie een eerste oriƫnterende gesprek met twee vertegenwoordigers van het Cibap uit Zwolle.
Deze commissie bestaat uit Sandra Smalbraak, Ton Souren, Erik de Wild, Sven Verhoeven, Joris Hanewinkel en ondergetekende. Joris (coach van ME3) komt binnenkort ook met een plan voor een nieuwe overkapping.
Aan activiteiten ook geen gebrek. Zoals bekend, wordt het lustrum in het weekend van 14 juni georganiseerd. Achter de schermen zijn Sandra Smalbraak, Noor Veuger, Lydia Brouwers, Harry Colenbrander, Theo Menting, Peter van 't Riet en Henk Kleinlugtenbeld bezig met het programma.
Daarnaast wordt het CD-kamp in het weekend van 20 juni georganiseerd. De deelnemers krijgen een dezer dagen een uitnodigingsmail hiervoor. Nieuw dit jaar is het E-kamp dat op 6 en 7 juni zal plaats vinden. Daniƫlle Borgeld en mijn vrouw Caroline zijn hiervoor verantwoordelijk.
Genoeg activiteiten op en rond ons complex. Vergeet ik bijna nog de hockeypapa's en hockeymama's, die op maandag 27 april bij de Drakenbootraces de eer van de club hoog gaan houden.
Allemaal activiteiten die mogelijk zijn door de inzet van vele vrijwilligers. Wij zijn en blijven een kleine vereniging. Denk daarom niet dat veel zaken vanzelfsprekend zijn.
Zo worden de wedstrijden bij met name de oudere jeugd door een te kleine groep geleid. Afgelopen zaterdag floten Folkert Janssen, Bernard Smalbraak en ondergetekende teveel wedstrijden. Eigenlijk kan dit niet. Binnen het bestuur en Arbitrage denken we hard na, maar een eenvoudige oplossing is niet te vinden.
Daarnaast gaat niet iedereen even zorgvuldig om met ons clubhuis. Dat vind ik zeer jammer, omdat het clubhuis van ons allemaal is. Denk dus niet, dat ruimt een ander wel op, maar doe het zelf. We zijn allemaal verantwoordelijk voor ons clubhuis!
Laat ik eindigen met een leuk bericht: de overgang naar de nieuwe website is vlekkeloos verlopen. Gaandeweg wordt de website gevuld met content. Het leuke is nu dat je dat zelf ook kunt doen m.b.v. de social media.

Ik zie graag de eerste berichten via YouTube, Twitter of FB verschijnen!

Met vriendelijke groet,

Marcel Slootweg