Hockeymama's en -papa's houden eer MHC Dalfsen hoog

28-4

Ook met een peddel kunnen de hockeyers van MHC Dalfsen uit de voeten. Tijdens de Drakenbootraces op de Vecht zetten de boten van de Hockeypapa's èn de Hockeymama's de Dalfser hockeyclub op de kaart in de parel van Salland. Op Koningsdag aan de net opgeleverde kade van het Waterfront bereikten de mannen, net als vorig jaar, de finale. Hierin moesten zij weer hun meerdere erkennen in de voetballende buren van ASC, die wel gemiddeld 25 jaar jonger zijn.

De Hockeymama's eindigden bij hun debuut in het achterveld. Hierbij wel opgemerkt, dat zij als enige een boot met louter vrouwen hadden. Aan de techniek lag het zeker niet. De dames hadden zelf droog geoefend in het clubhuis, getuige de video, die inmiddels meer dan 400 keer is bekeken op Facebook.

Fotobijschrift:

De Hockeymama's. Van links naar rechts: Karin Volkers, moeder van Loïs (MD2) en Lynn en Luka (beiden MA1), Monique Booijink, moeder van Emma (MA1), Anne van Nes, moeder van Louise (M8E1), Noor Veuger, moeder van Mex (JB1) en Lola (MB1), Mara van den Eelaart, moeder van Noor (MC2) en Yoep van der Linde (JE1), Willemijn van Rechteren, moeder van Sam (Funkey) en Florian (JE1), niet zichtbaar Annelies de Lang, moeder van Linde Boerema (M8E1), Caroline Slootweg, moeder van Frédérique (M8E1), Annemee en Quirine (beiden MC1), Heleen Pleizier, moeder van Noor (MC1), Jackeline Mekkes, moeder van Rosa (MC2) en Eva Visman (MC1), Pauline du Mez, moeder van Nicht Frijling (JE1), Frieda Spijkerboer, moeder van Romée (MB1), Sandra Smalbraak, teamcaptain en moeder van Mathilde (M8E1) en Cathelijne (MB1).

De Hockeypapa's, van links naar rechts:

Hadriaan van Nes, vader van Louise (M8E1), Gerbrand Daamen, vader van Karsten (JE1), Wim van der Vecht, vader van Mex (JB1) en Lola (MB1), Marcel Slootweg, teamcaptain en vader van Frédérique (M8E1), Annemee en Quirine (beiden MC1), Arjan Holsappel, vader van Manon, Bernard Smalbraak, vader van Mathilde (M8E1) en Cathelijne (MB1), Gerard Brouwer, vader van Julia (MF1) en Myrthe (MC1), Ronald van Leussen, vader van Jelmer (Funkey), Luitzen (MixF1) en Mijntje (MD2), Hans Borgeld, vader van Pieter (Funkey) en Maartje (ME2), Reinier Nederlof, vader van Mirte (MC1), Jaap Makkinga, vader van Fleur (MB1), Mick Skillington, vader van Anouk (MC2) en Kaspar Visman, vader van Rosa (MC2) en Eva (MC1).