KEEK OP DE WEEK 4

Afgelopen weekend was er eentje die iets minder glorieus was dan de vorige. Er is wat minder gewonnen dan anders. Deze week even wat aandacht voor onze top verliezer. Opvallend is dat MA1 weliswaar weer verloren heeft, maar de schade elke keer alleszins beperkt weet te houden. Even voor de beeldvorming, er is geen team wat zo hoog speelt als MA1, 1e klasse. Een kleine zorg voor de TC was de doorstroom vanuit B en C de komende jaren omdat deze teams beduidend lager spelen. Maar zoals het er nu naar uitziet, gaan zowel MB1, MB2 als MC1 na de voorcompetitie hoger spelen. Dat weten we snel, want de voorcompetitie is al bijna weer op zijn eind. Succes met de laatste loodjes.

Dalfsen J8DE1 - Salland J8DE1

6

Dalfsen HA - Zwolle HD

2

*het lijstje wordt steeds langer, niet omdat we steeds meer teams krijgen, wel omdat we steeds handiger worden om alle teams in beeld te krijgen.

ALV 12 oktober

Er spelen momenteel heel wat zaken en deze worden vrijwel allemaal behandeld op de ALV. Enerzijds is er natuurlijk het terugkijken op het vorige jaar met de jaarverslagen en dergelijke, anderzijds staan er de nieuwe statuten op stapel en wordt u bijgepraat over de actuele onderwerpen, zoals de financiën. Meer hierover bij Van de Veurzitter. Komt dus allen, als je bent geïnteresseerd in de toekomst van MHC Dalfsen!

Herindeling
We hebben inmiddels alle feedback van coaches mogen ontvangen en er is ook nog even contact met de bond. Het is met name nog even de vraag of we nog een f-team gaan toevoegen of dat we daarmee wachten tot na de winterstop. En of we enkele teams iets meer vet op de botten kunnen geven. Binnenkort meer hierover.

Arbitrage
We gaan dit najaar weer een studie organiseren voor de scheidsrechterskaart. Voor met name de B jeugd en een spelbegeleidercursus voor de C jeugd. Ook hier volgt binnenkort meer info over. Interesse als ouder om mee te doen? meldt u bij [email protected]

Van de Veurzitter

Zoals reeds hierboven vermeld, is het bestuur druk bezig met de ALV van maandag 12 oktober. Eén van de onderwerpen zullen de nieuwe statuten zijn, die mede zijn geïnitieerd door de KNHB. Indien gewenst kun je een concept opvragen bij onze secretaris. Verder zullen de financiën extra aandacht krijgen. We zijn nog steeds een financieel gezonde club. Voor de boekhoudkundige fijnproevers onder jullie: de club heeft een solvabiliteitsratio van 87%. Volgens mij is daar zelfs de Rabobank jaloers op. Onze liquiditeitsratio is met 1.240% buitengewoon goed. Maar: als wij op deze voet verder gaan, verdwijnen deze gezonde financiële cijfers over 7 jaar als sneeuw voor de zon. Als bestuur zijn wij dan ook druk bezig te kijken wat wij aan de inkomsten en uitgaven kunnen doen. Wij hebben inzake de uitgaven overleg met De Esdoorn BV en de gemeente. Maar graag horen wij van jullie ook wat jullie inzichten en ideeën zijn. Komt dus allen naar de ALV van 12 oktober.

Halloween

Nog een datum om te onthouden: zaterdag 24 oktober. Dan staat het Halloweenfeest weer op de rol. Ouderwets griezelen voor jong en oud. Zoals het er nu naar uitziet is het middagprogramma voor de jongste jeugd (t/m E-jeugd) en kan de oudere jeugd (vanaf D-jeugd) 's avonds deelnemen aan de spooktocht. Meer details hierover volgen zo spoedig mogelijk. We kunnen nog wel wat vrijwilligers (middag en avond) gebruiken. Zeker figuranten voor in het bos!

Figuranten/vrijwilligers kunnen zich melden bij [email protected]

Nieuwe leden

En weer 3 nieuwe leden erbij. We zitten nu op 222 leden. Wellicht iets voor de geschiedkundigen onder ons, of de wat oudere leden. Maar hebben we er ooit zoveel gehad? In ieder geval niet, dat ik mij kan heugen en zeker niet aan het begin van het seizoen. Welkom en heel veel plezier gewenst.

Maartje van Sleen V
Ronald Frijling M