MHC Dalfsen en Halloween: een mooie combi!

Hockey en Halloween zijn in Dalfsen een mooi duo. Afgelopen zaterdag 25 oktober vierde MHC Dalfsen met maar liefst 130 kinderen het feest van spoken en griezels. 's Middags leefden 40 kinderen uit de jongste jeugd en hun introducees zich uit met allerlei spelletjes en een springkussen, beschikbaar gesteld door de firma Van Leussen. De jeugd werd vermaakt met raadsels en proeven. Was het echt drakenbloed of gewoon sap? Voelden de slierten nu aan als muizendarmen of was het toch spaghetti?
Voor het vijfde jaar op rij was de spooktocht in de avond een groot succes voor de oudere jeugd. 90 kinderen werden in het avondlijke donker geconfronteerd met onder andere een remake van Jason Voorhees, het griezelige type uit de horror-film Vrijdag de 13e. Een ouderwetse kettingzaag en bladblazer waren al voldoende om de jeugd de stuipen op het lijf te jagen. Zoals altijd wordt de jeugd tot de C-leeftijd begeleid door volwassenen bij hun tocht, die dit jaar een uitgebreidere route kende. Zo werd ook het bos bij bungalowpark Gerner aan gedaan. Hier werden de kinderen ontvangen door een onvervalste Clown Prank. Al met al een zeer geslaagde Halloweendag, die alleen mogelijk is met de hulp van veel ouders en kinderen. Het acteren van de figuranten 's avonds werkte zo aanstekelijk op diverse begeleiders, die spontaan riepen dat zij volgend jaar ook wel de kinderen de stuipen op het lijf willen jagen als figurant.
Halloween is één van de diverse nevenactiviteiten die MHC Dalfsen organiseert naast het reguliere sportprogramma. Dit blijkt te werken, want het ledenaantal van de hockeyclub zit behoorlijk in de lift. Schommelde het jarenlang rond de 200 leden, dit seizoen heeft de club 230 leden. Met name het Funkeyprogramma slaat aan. Funkey is een speelse manier om kinderen uit de leeftijd 4-5 jaar kennis te laten maken met hockey. Maar ook de volwassenen weten steeds beter de weg te vinden naar het hockeyveld. Op woensdagavond is er altijd training voor de zogenaamde trimhockeyers vanaf 20.30 u. Interesse? Kom gerust eens langs!