KEEK OP DE WEEK 9

Keek op de week 9

Ten eerste excuses voor deze late KEEK. Een drukke hockeyweek met zaalhockeyperikelen, afscheid van een der veteranen, een goede doelen actie, nieuwe ledeninstroom met wat administratieve rompslomp, keepers indelen etc, maakt dat deze Keek even wat is verschoven. Daarbij kwam, dat er maar weinig redenen zijn om terug te kijken naar afgelopen weekend. Ahum, dat is niet helemaal eerlijk. Dat is eigenlijk meer persoonlijk. Voor de club was het weer een ouderwets mooi weekend.

Heren 1 pakten zeer belangrijke punten tegen Zwolle en mogen zich nu ook winterkampioen noemen. MB2 pakten punten daar waar MB1, ze nog liet liggen. Dat wordt volgend jaar maart echt een leuke kraker. MC1 blijft maar het ongelijk van het nieuwe ratingsysteem bewijzen. Althans in hun geval, zelfs na promotie blijven de dubbel cijfers binnenstromen. Hoewel JB dat ook voor elkaar krijgt.
Maar die staan vooralsnog 2e en hebben nog een echte kraker voor de boeg.

Team naam

HA

Epe HB - Dalfsen HA

verloren

Toch kijken we liever vooruit want, wat gaan er weer een hoop leuke dingen gebeuren.

Serious Request en Edukans
12-12 , een superdag. De uitnodiging via de mail is al verstuurd en binnenkort komt daar nog een papieren versie bij. O.l.v. van enkele MA1 en JB1 spelers wordt er een super gave dag georganiseerd met het doel om geld in te zamelen voor twee goede doelen. Diverse sponsoren worden gezocht en ook gevonden. In ochtend een activiteit voor de jongste jeugd, 's middags een toernooi en ’s avond weer eens een echt A & B feest. 12 december!!! Schrijf het in de agenda en komt allen!

Zaalhockey
Inmiddels al meerdere reacties terug op het trainingsvoorstel maar het loopt niet storm. De zaterdagavond is duidelijk geen sportavond, ja op de bank. Helaas is dat de weinige ruimte die er consequent in de Trekoele+ is. Dus kom van de bank en schrijf je nog snel even in. Oké inschrijven is nog niet officieel, maar laat weten of je belangstelling hebt.

Oliebollentoernooi
De datum voor het overbekende, supergezellige en sportieve Oliebollentoernooi inclusief nieuwjaarsreceptie staat genoteerd voor 10 januari. Schrijf het in de agenda, meer nieuws hierover volgt.

Winterstop en trainingen
Nog 2 wedstrijddagen en 1 trainingsweek en dan begint helaas alweer de winterstop. Net als andere jaren blijven we doortrainen. Maar wel in een iets andere frequentie. Overigens is dat best wel een luxe, veel clubs liggen gewoon stil. Oké er gaan ook clubs de zaal in, maar er zijn er ook die compleet stil liggen.

Vanaf 30 november is het schema als volgt

Maandag: geen training
Dinsdag: alle jongste jeugd van 17:00 tot 18:00
Donderdag: 17:00 M8D en J8D, 18:00 MD2 en MD1, 19:00 MC1 en JC1 , 20:00 MB2 en MB1
Vrijdag: 20:15 inloop JB1, MA1 en H1
Zaterdag 9;00 Funkey 1 10;00 Funkey 2

Ergens in februari beginnen de trainingen weer volgens het gewone rooster. Datum wordt nog bekend gemaakt.

Wanneer gaan de trainingen niet door i.v.m. het weer?
Als dat de trainer(s) dat bepaalt hebben. Het is namelijk niet altijd op voorhand te zeggen. De ene keer als het vriest, kan het wel, de andere keer niet. Maar zelfs met (op)dooi kan het soms wel en soms ook weer niet. Het ligt ook aan het team, E-tjes kunnen sneller wel trainen dan de grote snelle jongens uit H1. Wanneer het zeker niet doorgaat; is als er sneeuw op het kunstgras ligt. Kunstgras reageert echter wel anders dan de gemiddelde achtertuin. In de tuin sneeuw, wil nog niet zeggen dat er op het veld sneeuw ligt en vice versa.
Er moet dus vrijwel altijd vooraf eerst gekeken worden door de trainers en aangezien die geen uren voor de training al aanwezig zijn komt de afmelding dus soms laat. Houdt dus twitter, de site en de diverse apps altijd goed in de gaten voordat je afreist.

Jassen en dergelijke
Hoe ze het voor elkaar krijgen, echt geen idee. Het moet zo koud en nat zijn op de fiets zonder jas of trui. Blijkbaar een zeer inspannende training en totale afwezigheid na de training. Oftewel er zijn de laatste tijd na de training, weer heel veel jassen en truien blijven liggen. Deze verhuizen na de training altijd eerst naar het trainingshok, kijk daar dus eerste als je wat mist.

Nieuwe Leden
Gekscherend riepen we begin van dit hockeyjaar nog, "wellicht gaan we de 250 leden nog halen dit seizoen”. Nou met weer twee leden erbij en nog een paar in de pijplijn. Wie weet. Ik wil wel hier het bestuur uitdagen om te vragen; "wat gaan we doen als we 250 leden hebben bereikt?”
Jelte van der Bijl is weer terug en gaat naar JB1
Rosemijn Pruim 6 jaar
Welkom beide en heel veel plezier

Brengt ons totaal nu op 234 leden