Strandballentoernooi geslaagde seizoensopening

We zijn weer een evenement rijker. Het Strandballentoernooi van afgelopen zondag kan aan de rijk gevulde kalender van MHC Dalfsen worden gevoegd. Meer dan 100 deelnemers, verdeeld over drie verschillende speelklassen, vochten in een toernooi op kleine velden om de fel begeerde wisselbokalen. Ondanks de soms wisselvallige weersomstandigheden stond het toernooi als een huis.De organisatie, wederom perfect verzorgd door Sandra Smalbraak, Monique Booijink, Anne van Nes, Frieda Spijkerboer, Noor Veuger en Marieke Janus, had haar stinkende best gedaan om het complex in een beachclub te veranderen. Zelf getooid in zomers shirt en sarong hadden de dames een programma in elkaar gedraaid dat werd afgesloten met een heerlijke BBQ.

MHC Dalfsen heeft al het Oliebollenstratentoernooi, dat in de eerste week van januari wordt gecombineerd met de Nieuwjaarsreceptie. Maar eigenlijk nog niets aan het begin van het seizoen. Dat kan ook anders, dachten de dames die ook het Oliebollenstratentoernooi organiseren. .

Nu kan er natuurlijk niet worden gespeeld op een wat ongeordend complex. Dus een dag tevoren gingen meer dan twintig ouders, die allen spontaan op een mail van voorzitter Marcel Slootweg reageerden,en jeugdleden aan de slag om het clubhuis en het terrein aan te pakken. Van ramenlappen, kleedkamers schoonmaken tot het maaien van het gras op het complex. Vele handen maakten licht werk. Een vorm van noaberschap die de club kenmerkt.Daarmee was de koek nog niet op, want op zaterdagmiddag deden vele (jeugd)leden mee aan het Dalfser Loopfestijn. Van de Kids Run tot de halve marathon, van jong tot oud zetten zij hun beste beentje voor. Een druk, maar mooi weekend voor de Dalfser hockeyclub.