Scheidsrechters-examen

30-9 MHC Dalfsen groeit niet alleen qua ledenaantal, maar ook met de clubscheidsrechters. Vanavond hebben weer vele leden hun scheidsrechterskaart gehaald. Van harte gefeliciteerd!

Vanuit het bestuur en de arbitrage-commissie wil ik nog reageren op bepaalde geruchten als dat men nu niet meer mag spelen als men geen kaart heeft.

Het beleid van MHC Dalfsen m.b.t. arbitrage is redelijk eenvoudig:

Ieder lid vanaf 15 jaar is verplicht zijn clubscheidsrechterskaart te halen. Zo staat het ook verwoord op onze website: http://www.mhcdalfsen.nl/site/default.asp?option=2502&stcname=lidmaatschap_algemeen

Vanuit de club bieden wij ook ondersteuning op dit vlak aan. Zoals het er nu naar uitziet willen wij in januari 2017 een zogenaamde veegsessie aanbieden voor de kandidaten die vanavond niet konden of zijn gezakt. Eventueel met een oefen-examenavond.

Daarna gaan wij als bestuur en arbitragecommissie bekijken wie er nog overblijft en waar het dan aan schort.

In voorkomende gevallen kan er echter dan mogelijk wel een schorsing volgen. Een voorbeeld ter verduidelijking: als je er voortdurend met de pet naar gooit of nooit op komt dagen voor een examen, kan dit betekenen dat je uiteindelijk wordt uitgesloten van deelname aan wedstrijden. Er is echter nu nog niemand geschorst.