Halloween 2016

Dalfsen - Er werd weer ouderwets gegriezeld en schrik aangejaagd afgelopen zaterdag bij het Halloweenfeest van MHC Dalfsen. De mooie traditie van de Dalfser hockeyers werd bezocht door meer dan 100 kinderen. Het feest was gesplitst in twee delen. 's Middags kon de jongste jeugd (Funkey tot en met E-jeugd) zich te goed doen aan allerlei spelletjes, waarna 's avonds de oudere jeugd kon huiveren bij de spooktocht.
De organisatie had van te voren de politie ingeseind, dat het rondom de Gerner Es kon spoken. Na allerlei verhalen in de media over zogenaamde 'killerclowns' in Nederland leek het voorzitter Marcel Slootweg wel raadzaam de lokale Hermandad te informeren. Bovendien waren clowns deze keer verboden als act. Vele ouders hadden zich uitgeleefd, waardoor er maar liefst elf acts in de bossen rondom Gerner waren. Van Jason Voorheez tot verdwaalde octopusvissers, vele attracties joegen de kinderen (al dan niet begeleid) de stuipen op het lijf.
Halloween is inmiddels een traditie geworden voor MHC Dalfsen, dat dit jaar een enorme groeispurt heeft mee gemaakt. Meer dan tien jaar wordt het griezelfestijn gevierd. De hockeyclub staat in Dalfsen ook bekend om het Halloweenfeest. Dit jaar is de club gegroeid van 200 naar 260 leden. Niet alleen jeugd weet de weg naar de Gerner Es te vinden, ook de senioren (want een Dames 1) en ouders, wiens kinderen zijn gaan hockeyen. Op woensdagavond zijn er meer dan twintig trimhockeyers te vinden, die op een leuke manier kennis maken met hockey.