Super Sunday in de Trefkoele+

25-1 Nieuws Dalfsen - Het wordt zondag lekker druk in de Trefkoele+. Maar liefst drie teams van MHC Dalfsen spelen dan hun thuiswedstrijden, waaronder Dames 1. Een soort Super Sunday, maar dan ook met jeugdteams, want Meisjes B1 en Meisjes C2 spelen dan in de Dalfser sporthal. Dat laatste team strijdt na hun knappe zeges op Kampen en Ommen (respectievelijk de nummer één en twee) weer mee voor de eerste plek.
Zaalhockey is weer terug op de kaart bij MHC Dalfsen. Een tijd lang werd er niet in de zaal gespeeld tijdens de winterstop, behoudens twee toernooien. Dit seizoen wordt er, vanaf begin december tot en met medio februari, volop getraind en competitie gespeeld. En dan blijkt dat zaalhockey toch een ander spelletje is dan op het veld. Door de balken gaat het veel sneller en is het zeker spectaculairder. Ook het gebruik van een vliegende keep en het blok voegen zaken toe aan het hockeyspelletje.Compliment voor de spelers en technische staf, dat diverse tegenstanders lovend zijn over het Dalfser spel.
Een competitieronde wordt bij zaalhockey om beurten in een andere sporthal gespeeld. En een ronde omvat twee competitiewedstrijden per team. Een wedstrijd duurt 2 keer 20 minuten. Dat is een verschil met het veld, waar men 2 x 35 minuten speelt. En een team bestaat uit 6 spelers en vaak 5 wissels. Deze heb je hard nodig, gegeven het hoge tempo waarin wordt gespeeld.
Voor de geïnteresseerden: vanaf 9.00 u. 's ochtends tot 17.00 u 's middag wordt er in Hal 1 gespeeld, eerst door MC2 en daarna MB1. In Hal 2 speelt Dames 1 onder andere tegen Hardenberg.
En waarschijnlijk is op 11 februari in de Trefkoele+ het officieuze NK D-jeugd.