Evaluatie en toekomst Zaalhockey

MHCDalfsen heeft in de winterperiode '16-'17 met 15 teams deelgenomen aan de zaalhockey competitie. Het was een enerverende, dynamische en leerzame zaalhockey-winter. En omdat het heel lang geleden was dat de club in de zaal had gespeeld, voelde dit voor vrijwel alle spelers, ouders en coaches als een nieuwe ervaring. Bij de beslissing voor deelname aan de zaalcompetitie in de extra ledenvergadering in het najaar van 2016 was afgesproken om de zaalhockey na afloop te evalueren. Met alle ervaringen en bevindingen nog vers in het geheugen heeft op dinsdag 7 maart een intensieve evaluatie van de zaalhockey plaatsgevonden.

Met veel input via e-mail van actieve ouders/coaches én van de aanwezigen op de evaluatieavond is gesproken over:

- rondom de wedstrijden (zaalleiding - arbitrage - coaching)

- communicatie & informatie

- teamindeling & competitie

- accommodatie

- trainingen

- besluitvorming & financiƫn

- toekomst

Van zo'n eerste zaalseizoen kan verwacht worden dat niet alles vlekkeloos verloopt en dat kwam bij meerdere onderwerpen uit de evaluatie naar voren. Met name de intensieve tijdsbesteding op een aantal zondagen was onverwacht en deels niet gewenst en de tijdstippen van trainingen behoeven aanpassing. Tegelijkertijd is er veel interesse in een voortzetting van zaalhockey en kon Bernard Smalbraak bevestigen dat bij aanvang van de veldtrainingen afgelopen week, een opmerkelijke verbetering van techniek en spelinzicht merkbaar was bij de spelers. Wel werden er vraagtekens gezet bij een collectieve (vs. vrijwillige) deelname aan zaalcompetitie. Of alle teams volgend jaar weer zaalcompetitie gaan spelen moet nog worden besloten. Een ieder die daarover wil meebeslissen én in de winterperiode zijn/haar steentje wil bijdragen aan een geweldige zaalhockey ervaring voor onze leden, wordt van harte uitgenodigd om tijdens een nog in te plannen BLV in het voorjaar aanwezig te zijn. Dan kun je actief meebeslissen over de toekomst van zaalhockey bij MHCDalfsen.