TC update

27-6

Het seizoen is weer ten einde. Een lang seizoen dit jaar, met daarin ook voor het eerst zaalhockey. Mooie prestaties zijn er door een ieder neergezet, een prestatie moet in dat kader zeker even genoemd worden en dat betreft Dames 1. Het team wat begin van het jaar nieuw begon werd in hun 1ejaar nog bijna kampioen ook.

Teamindeling
Het eind van het seizoen komt natuurlijk ook altijd weer de teamindeling om de hoek. Lastige klus dit jaar zeker gelet op de aantallen en ook door nieuwe regels zoals de afschaffing van achttallen in de D. Maar het staat en het staat voor de toekomst. Zoals in de aankondiging ook al vermeldt, er zullen vast individuele gevallen zijn voor wie de teams anders zijn dan verwacht c.q. gehoopt, maar wij zien van onderaf nu een goede opbouw ontstaan, ook bij de jongens, en dat was en is onze 1e prioriteit.

Communicatie
Toch ook veel vragen weer en dat doet ons realiseren dat communicatie omtrent de teamindeling wel een "dingetjeā€ is. Tijdens het proces kunnen we ook vaak niet communiceren, simpelweg omdat we met tijdelijke en voorlopige indelingen werken die aan verandering onderhevig zijn. Wat we wel kunnen, is het proces inzichtelijker maken en dat gaan we doen. Het proces zullen we gaan beschrijven en opnemen in het nieuwe TC Beleid.

TC Beleid
Dit nieuwe TC beleid is onderweg. Begin seizoen 2017-2018 willen we het afronden. Speerpunt daarin wordt ontwikkeling. Ontwikkeling als speler maar ook als mens. Afgelopen seizoen hebben we daarvoor al een 1e aanzet gegeven met de workshop Positief Coachen en dit gaan we verder trekken naar het nieuwe seizoen.

Kwaliteitsimpuls
We starten het seizoen met twee belangrijke kwaliteits- en ontwikkelingsimpulsen.
Ten eerste; alle trainers zullen zelf op training gestuurd worden. De KNHB komt begin sept langs voor twee avonden training voor alle trainers. Dit wordt ook verplicht gesteld voor de trainers.
Ten tweede; voor alle coaches en trainers komt het online platform Hockey Praktijk beschikbaar, voorheen bekend onder Hockey Academy. Dit platform voorziet alle trainers en coaches van online modern trainingsmateriaal, spel en wedstrijd gerichte oefeningen, geeft inzicht in de training, presentie kan bijgehouden worden, speler volgsystemen, etc, etc, het wordt gekoppeld aan Lisa en aan de Lisa app. Erg handig en een mooie ontwikkeling. Wij gaan hiervoor 1 jaar de licentie afnemen met de intentie om deze te verlengen. Begin sept zal ook hier een bijeenkomst voor georganiseerd worden, om alle in en outs van dit programma duidelijk te maken naar alle coaches en trainers.
Wij danken het bestuur dat ze hiervoor de benodigde middelen voor willen investeren.

Perzische markt
Momenteel zijn we bezig met de coachindeling van de teams en voor de vakanties willen we ook het trainingsschema compleet hebben met alle trainers.
Deze week verder nog de bijeenkomst van de KNHB met de voorlopige competitie-indeling, ook wel de Perzische markt geheten. Een drukke en rumoerige vergadering waar elke club gaat vechten voor zijn voor haar teams, om die juist ingedeeld te krijgen, ondanks dat het tegenwoordig vooral computerwerk is, altijd weer een belevenis. Nog even wat werk te verzetten dus.

Fijne zomer
namens de TC; Bernard & Cesar