Zaalcompetitie: de kop is er af!

3-12 Maar liefst 18 wedstrijden op één dag zonder wanklank voltooid, van 's ochtends vroeg (8.30 u) tot begin van de avond (19.00 u) alleen maar zaalhockey in de Trefkoele. En dat terwijl er best nogal wat tegenslagen waren afgelopen weekend.

Het meest bizarre feit was dat het uit-programma van JA  tussen afgelopen donderdag en zaterdag zonder aankondiging in twee dagen tijd was aangepast. Ging JA er donderdag nog van uit dat zij op zondag einde middag in Hengelo moesten zijn, op zaterdag stond er op de site een heel ander programma, met andere tegenstanders en (vroegere) tijden.
Degene die dit feit op zijn geweten heeft, moeten wij nog vinden, maar je kunt begrijpen dat wij als MHC Dalfsen op zijn zachts gezegd 'not amused ' hierdoor waren. Want veel scheidsrechters uit JA waren nodig in het ochtendprogramma in de Trefkoele. En om JA alleen te laten fluiten, maar niet te laten spelen, is erg cru.

Voeg daar nog aan toe dat één scheidsrechter ziek was en er twee niet kwamen opdagen (...) en het improvisatievermogen van de zaalcommissie werd danig op de proef gesteld.
Jaap Wisse en Marcel van Brenk, de kersverse zaalcommissie van onze club, lieten zich er niet door uit het veld slaan. Met hulp van de vele inval-arbiters. Daan van Nes, Pien Looijestijn, Folkert Janssen, Quirine en Annemee Slootweg: dank voor het extra fluiten!
Dank ook aan de vele scheidsrechters en ouders die wel keurig van de partij waren. Dank ook aan de senioren die belangeloos achter de wedstrijdtafel plaats namen: Jaap, Marcel, Folkert en Caroline.

Een tip voor de coaches: denk aan de zaalleiding! Als je een thuisbeurt hebt, ben je ook verantwoordelijk voor de zaalleiding (tijdwaarneming etc.).

Een advies voor de arbiters: check het fluitschema, ruim van te voren. Het is gewoon niet leuk als een wedstrijd zonder scheidsrechter begint. Als club slaan we hiermee een modderfiguur. Iedereen krijg sowieso een mail een week voordat hij moet fluiten.

En er was veel te genieten van het zaalhockey. Sommige teams waren verder met het benutten van de ruimte en de balken. Tip voor de spelers: let nog eens extra op de spelregels, met name het pushen ipv slaan, hoog spelen en in het blok spelen.

Veel plezier deze competitie!