G-hockey enthousiast gestart bij MHC Dalfsen

24-5 Nieuws "Zo, en nu gaan we die trainers eens ff inmaken,'' klonk het vol enthousiasme uit de mond van Maarten, één van de deelnemers aan de eerste trainingen G-hockey bij MHC Dalfsen. De afgelopen drie weken konden de G-hockeyers, onder begeleiding van een select groepje trainers, aan de slag met stick en speciale bal. Dat bevalt inmiddels zo goed, dat de inlooptrainingen zijn verlengd tot en met woensdag 6 juni bij de Dalfser hockeyclub

Dus als je een keer wilt kennismaken met G-hockey (voor mensen met een verstandelijke beperking) dan ben je op woensdag 30 mei en woensdag 6 juni tussen 18.30 en 19.30 u van harte welkom aan de Gerner Es 7a!

De deelnemers zelf vonden het geweldig om in de buitenlucht bezig te zijn op het kunstgrasveld. "Hier doe je het toch voor", was het commentaar van één van de vrijwilligers, nadat zij een 'high-five' had gekregen van een enthousiaste deelnemer. Een andere trainster kreeg een enthousiaste 'hug' als er was gescoord. Als toetje konden de deelnemers na afloop van iedere training een partijtje knotshockey spelen tegen hun ouders en trainers.

MHC Dalfsen is met G-hockey begonnen na een spontane inval van Laurens van Aarle en Caroline Slootweg-Graveland. Niet geheel toevallig door hen, omdat zij een opleiding en zeer ruime ervaring hebben in het begeleiden van verstandelijk beperkten. Het plan werd steeds serieuzer, mede door de begeleiding van Ruth Buitenhuis, speciaal begeleider Buitensporten bij De Stuw.
Daarnaast kreeg MHC Dalfsen een financiƫle ondersteuning van het Fonds Gehandicaptensport (nodig voor de aanschaf van speciale hockey-hulpmiddelen) en sponsoring in natura door Albert Heijn Dalfsen. De lokale supermarkt ondersteunde belangeloos de actie door middel van flesjes water, fruit en snoeprepen. Allen hartelijk dank hiervoor!