Seizoenstart

30-8 Beste leden en ouders van jeugdleden,

Nog één weekend wachten en dan gaat de hockeycompetitie weer beginnen. Achter de schermen zijn wij druk bezig geweest om alles weer recht te breien (trainingen, coaches, arbitrage, kleding etc etc). Veel werk dat je niet ziet, maar wel hard nodig is. A.s. zaterdag 1 september gaan wij met vrijwilligers, die zich hebben op gegeven, het clubhuis en terrein opknappen. Vanaf 8.00 u staat de koffie klaar. Kom je later, geen probleem!

In deze mail hebben wij nog een paar zaken vermeld, die belangrijk zijn:

Wedstrijden
Het wedstrijdschema staat op de site en in Lisa. Probeer zoveel mogelijk rekening met elkaar te houden. Helaas heeft de KNHB ook een wedstrijdprogramma in de herfstvakantie gepland. Wij begrijpen ook dat vakanties belangrijk zijn. Je kunt dit probleem ondervangen door tijdig een wedstrijd eerder (doordeweeks) te spelen, als een team te weinig spelers/speelsters heeft. Laat dit altijd via het wedstrijdsecretariaat lopen en zorg voor bezetting clubhuis en arbitrage!
Voor de volledigheid nog de link naar alle speeldata van de KNHB:

Arbitrage
De jeugdwedstrijden zijn gepland tot en met de herfstvakantie. De senioren tot en met de winterstop. Regel tijdig vervanging, als je niet kunt en meld dit aan [email protected]. Overigens zoekt de arbitragecommissie nog uitbreiding:

-indeling van het arbitragerooster mbv Lisa (tijdsbesteding 4 x 1 middag pj)
-begeleiding jongere jeugdwedstrijden. Wij hebben nu reeds drie ouders die dit doen. Twee erbij betekent 1x per 5 weken dienst op zaterdagochtend tussen 9.30 en 11.30 u.

Technische commissie
Ook de TC zoekt uitbreiding en dan met name bij de Jongste Jeugd. Meer specifiek zoekt de TC een Coördinator Jongste Jeugd en een bestuurslid Jongste Jeugd. Voor vragen hieromtrent, schiet Bernard of Cesar aan.

Overige vacatures
Daarnaast zoeken wij nog een secretaris. Paula Kulsdom wordt coördinator Vrijwilligersactiviteiten. De taak van een secretaris is het bijhouden van vergaderingen (ALV/BLV 1 x pj), Bestuur en Grote Staf (8x pj). Tijdsbesteding: 2 uur per week (gemiddeld).

Verder zouden wij graag nog een ICT-man/vrouw erbij willen hebben, die ons kan helpen met de FAQ's, ofwel de de vaak gestelde vragen op de website. Tijdsbesteding: 2 uur per maand.

En, last but not least, zoeken wij nog bemanning voor de sponsorcommissie: liefst twee personen. Tijdsbesteding: normaliter 4 uur per maand. Wat: het onderhouden van contacten met de bestaande sponsoren en eventueel nieuwe sponsoren voor de club winnen.

Kleding
A.s. zaterdag is de kledingcoördinator met de tenues in ons clubhuis tussen 11.00 en 12.00 u voor het omwisselen en evt nieuw tenue afhalen en oude tenues inleveren.

Rookvrije generatie
MHC Dalfsen is trots dat wij met ingang van 1 september een Rookvrije Club zijn. Zoals besloten tijdens de laatste BLV mag er ook niet meer op ons terrein worden gerookt. Dit zal oa duidelijk worden gemaakt mbv speciale borden die a.s. zaterdag worden opgehangen.

Vrijwilligersbeleid
M.i.v. 1 september gaat het nieuwe vrijwilligersbeleid in. De leden of ouders van jeugdleden die zich voor een bepaalde activiteit hebben opgegeven, hebben reeds een mail gehad wanneer zij worden benaderd voor de activiteit waarvoor zij zich hebben opgegeven.
De teamcoördinatoren hebben gisteren een instructie gehad hoe met het nieuwe beleid om te gaan mbt de indelingen bardienst.
Het nieuwe beleid is voor ons ook een probeersel. Tussentijds (herfstvakantie en kerstvakantie) zullen wij het evalueren. Heb je suggesties of vragen, bel ons gerust!

Een prettig hockeyseizoen gewenst!

Met sportieve groet,

Marcel Slootweg