De glimlach van een kind

24-9 Een nat competitieweekend. Zo zou je de afgelopen zaterdag en zondag voor MHC Dalfsen het best kunnen omschrijven. Leuke uitslagen vielen er te noteren, maar er was vooral heel veel plezier te zien. En daar krijg ik als voorzitter weer een goed gevoel van. MHC Dalfsen is en blijft een club, waar iedereen een fijne tijd moet hebben.

Veel vreugde was er bij Meisjes A1, dat voor het eerst in anderhalf jaar tijd won. In en tegen Kampen MA2 werd het 3-1 voor de Dalfser dames, die een week ervoor nog met 11-1 klop hadden gekregen van HCHN MA1. Vooral het feit dat er eindelijk weer eens werd gewonnen, zorgde voor veel blije gezichten.
Eenzelfde verhaal was er bij het Mix C1-team. Met name de jongens hadden, na vorig seizoen, wel een dipje door alle nederlagen. Met de komst van vijf speelsters is niet alleen het plezier terug, maar ook het vertoonde spel heeft een behoorlijke boost gekregen. Carel Verbrugge, onder de ouderen onder ons beter bekend als Willy Alberti, zong ooit over 'de glimlach van een kind'. Als coach van dit team moest ik er afgelopen zaterdag, tussen de hoosbuien door, aan denken toen ik al die lachende kids zag na hun 3-0 winst op JC2 van Almelo.
Ook MD2 deed goede zaken met een klinkende 11-0 overwinning op Twello D4, waarbij opgemerkt dat twee speelsters (Josca en Lien) afwezig waren door blessures. MD1 was vrij, maar kan a.s. donderdagavond om 19.00 u haar wedstrijd inhalen tegen Meppel. MC1 speelde in en tegen Hattem MC2 met 2-2 gelijk.
Wat ik aan het begin schreef over vreugde zag je ook bij Mix F afgelopen zaterdag. Vorig seizoen veel wedstrijden verliezen. Nu fors winnen. Het is heel herkenbaar, en eigenlijk ook weer mooi dat het wordt bevestigd. Hetzelfde beeld zie je ook bij de andere Jongste Jeugd-teams: veel plezier, met een regelmatige zege.
Bij de senioren ook klinkende overwinningen voor Dames 1 (5-2 tegen Salland) en Heren 1 (4-1 tegen Apeldoorn H3). De Veteranen kennen zelfs hun beste seizoenstart in tien jaar tijd, met drie overwinningen op rij! Balorig als zij zijn hebben sommige Vets al een kampioensuitje gepland. De lokatie (Barcelona, Oudleusen of Oost-Europa) is nog een discussiepuntje.

Op de achtergrond spelen er de nodige zaken:
  • Halloween komt er weer aan. Een aantal ouders spreekt binnenkort af om de details uit te werken. O.a. de datum en plek. Jullie worden hiervan op de hoogte gehouden. Evenals voorgaande jaren is de organisatie op zoek naar vrijwilligers voor de spooktocht. Vragen of interesse? Mail naar [email protected]
  • LED-verlichting. Binnenkort krijgen wij als MHC Dalfsen te horen wanneer deze er komt. Voor ons als club een mooie investering in de Energietransitie, waar wij als maatschappij steeds meer mee te maken krijgen.
  • Complimenten ook voor de gemeente, die ons semi-waterkunstgrasveld onderhoudt. Als MHC Dalfsen mogen wij ons gelukkig prijzen met dit veld, want regelmatig spelen onze (jeugd)teams op kunstgrasvelden, die kwalitatief beduidend minder zijn. Dat mag ook wel eens worden vermeld!
Veel plezier gewenst.

Met vriendelijke groet,