MHC Dalfsen blijft in kwaliteit opleiding investeren

31-3

Dalfsen - Waar een cursus al niet goed voor is. De afgelopen maand werden de trainers en coaches van MHC Dalfsen opgefrist qua kennis door KNHB-trainer Eric Fintelman. Fintelman, in het verleden o.a. trainer bij HC Amsterdam geweest met bondscoach Max Caldas, vertelde tijdens de nazit dat hij het leuk zou vinden om meer voor MHC Dalfsen te kunnen doen. Het signaal werd door het bestuur en technische commissie van de Dalfser hockeyclub slagvaardig opgepakt, want hij gaat, tot het einde van dit seizoen, diverse activiteiten ontplooien voor MHC Dalfsen.

Zo gaat de 49-jarige Apeldoorner onder andere Dames 1 trainen op de dinsdagavond. Verder neemt hij, vanuit zijn invalshoek als trainer/coach van de KNHB, het technisch beleid en kader van MHC Dalfsen onder de loep en gaat hij (jeugd)trainers begeleiden. Tenslotte wil hij met de club nadenken over communicatie en het gebruik van social media. "MHC Dalfsen is blij met het aanbod van Eric Fintelman," zo verwoordt voorzitter Marcel Slootweg het algemene gevoel binnen de hockeyclub. "Het wordt tijd om extra kennis en kunde in onze mooie club in te brengen."

De afgelopen drie weken heeft Fintelman namens de KNHB drie avonden opleidingen verzorgd voor de trainers en coaches van MHC Dalfsen. Zoals verwoord in de visie van de hockeyclub staat de ontwikkeling van mens èn speler centraal. Dat de methodiek blijft veranderen bleek tijdens de avonden, die goed bezocht waren. De KNHB is, net als diverse andere sportbonden, afgestapt van het vroegtijdig selecteren van jeugdspelers. Pas vanaf de C-leeftijd wordt presteren belangrijker gevonden dan spelplezier, zo legde Fintelman onder andere uit.