UPDATE TC - VOORJAAR 2019

UPDATE TC – voorjaar 2019

Met hagelbuien, zonneschijn, warmte en kou liggen de eerste hockeyweekenden van het voorjaarsseizoen alweer achter ons. Iedereen is lekker buiten aan het sporten en wat een geweldig ‘plaatje’ op dinsdagmiddag bij ons op de club: meer dan 50 kinderen die wekelijks met plezier aan het trainen zijn. Onze tijdelijke nieuwe hoofdtrainer Eric Fintelman heeft met een frisse blik de teams en trainingen geanalyseerd. Zijn conclusie: "wauw, wat bewegen die kinderen hier goed in vergelijking met hockeyverenigingen in het westen van het land”. Een hele mooie observatie. We zijn trots op het sportieve karakter van onze club!

Met het voorjaar/zomer in de bol zijn we niet meer echt bezig met zaalhockey. Maar niets is minder waar. We hebben namelijk nog een evaluatie tegoed van het afgelopen winterseizoen. Ook moeten we alweer snel keuzes maken voor zaalhuur bij de Trefkoele+. Op verzoek van TC gaat Marcel Slootweg (voorzitter) bij de coaches een inventarisatie uitvoeren van het afgelopen zaalseizoen. Indien dat gespreksstof oplevert dan zal er binnenkort een evaluatie volgen teneinde het zaalseizoen ’19-’20 gedegen te kunnen voorbereiden.

Over een nieuw hockeyseizoen gesproken…

De voorbereidingen voor het veldseizoen ’19-’20 zijn deze week door TC en bestuur weer opgestart. Dat betekent dat we na 1 mei de eventuele opzeggingen verwerken (zie onze site voor meer info) en daarmee de voorbereidingen gaan treffen voor de nieuwe teamindelingen.

Op basis van de uitkomsten van de klankbordgroep ‘TC + teamindelingen 2018’ gaan we dit jaar weer intensief met coaches en trainers aan de slag om de nieuwe teamindelingen te maken. Dat betekent dat TC de conceptteams opstelt op basis van leeftijdsindeling met de richtlijnen van de hockeybond. Daarna zijn de coaches en trainers aan zet om in goed overleg de teams te vormen. We streven naar een efficiënt doch zorgvuldig proces wat maximaal enkele weken zal duren en voor het einde van het veldseizoen (medio juni) is afgerond. Meer info? Stel je vraag aan de coach van je team of stuur een mail naar [email protected].

Zoals al eerder vermeld zijn we content met de tijdelijke invulling van de functie van hoofdtrainer door Eric Fintelman. De teams, trainers én Eric zijn enthousiast over de aanpak + invulling. Bovendien zal Eric de komende tijd de club verder helpen met het verstevigen van het technische beleid.

Samenvattend: we zijn weer lekker aan het hockeyen; eventuele opzeggingen tot 1 mei mogelijk; daarna hebben we tot medio juni tijd voor de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen.

Oh ja, nog 1 ding: we hebben plek in de TC om mee te helpen én mee te denken! Interesse? Neem gerust even contact op met Bernard of Cesar, we vertellen er graag meer over.

Sportieve groet van de TC en veel hockeyplezier gewenst!