Walter Beekers in Guinness Book of Records

29-4 Nieuws Dalfsen - Veteranen-trainer Walter Beekers heeft een unieke vermelding in het Guinness Book of Records gekregen. Afgelopen woensdag 24 april speelde de 84-jarige Dalfsenaar een bijzondere hockeywedstrijd op de velden van het Bredase Push, nl. een door de KNHB als officieel erkende interland van louter 80-jarigen tegen leeftijdsgenoten uit Engeland.
De wedstrijd, gespeeld met alleen maar mannen geboren in 1939 of eerder, verdiende daarmee een plekje in het Guinness Book of Records. Want er was ook een notaris ter plekke om het allemaal vast te leggen. De heren toonden aan dat hockey ook op latere leeftijd nog steeds kan worden gespeeld.
De geboren en getogen Bosschenaar Beekers speelt zijn hele leven al hockey. Uiteraard in zijn jeugd bij het hockeybolwerk van beneden de rivieren, maar sinds zijn verhuizing naar Dalfsen al meer dan 44 jaar in het mooie Vechtdal. Daar geeft hij nog steeds op woensdagavond training aan de gestaag groeiende groep Veteranen. Dat betekent dat de oefenstof van Walter Beekers nooit verveelt en dat is eigenlijk ook een vermelding waard. Kortom hockey is een spel voor jong en oud!

Leuk deze erkenning voor jou Walter. Hoop dat je nog vele jaren kunt blijven spelen en training geven. Tot ziens, Willeke.

Willeke van Oudgaarden29-4-2019 @ 12:25:25