MHC Dalfsen en FC Dalfsen vieren Halloween samen

Dalfsen - Een mooie samenwerking tussen MHC Dalfsen en FC Dalfsen leverde afgelopen zaterdag een prachtige Halloween-spooktocht op voor meer dan honderd Dalfser kinderen. Op en rond sportpark Gerner werd de jeugd weer de stuipen op het lijf gejaagd door de vele acts, die zich in allerlei griezelige outfits hadden gestoken.
Anderhalf jaar geleden werd er, na afloop van een gemeenteraadsvergadering een balletje opgeworpen door VVD-raadslid Gerrit Jan Veldhuis en Gemeentebelangen fractievoorzitter Jos Ramaker (èn SVD-coryfee) om het Halloween-feest uit te breiden. Veldhuis, zelf jarenlang één van de smaakmakers van de spooktocht, bracht het balletje vervolgens bij de Dalfser hockeyclub aan het rollen.
Vanuit FC Dalfsen trokken Marnix van Gelder, Robert Diepman, Christian Kok, Willem Jan Kulsdom en Mark Onderdijk de kar, terwijl Gerrit Jan Veldhuis, Bouke Brinkman en Caroline Slootweg-Graveland de hockeyers enthousiast maakten. Het draaiboek werd op een paar punten gewijzigd en na twee vergaderingen was men er aan beide kanten uit om het gezamenlijk aan te pakken.
Het werd een groot griezelfestijn, waarbij de kantine van SVD de start- en aankomstlocatie was, terwijl het clubhuis van MHC Dalfsen veranderde in een spookpaleis. Zelfs horror-cultheld Michael Myers (uit de film Halloween) is in de bossen rond park Gerner gesignaleerd. Al met al een bijzondere samenwerking, die zeker herhaald mag worden.