Woord van de voorzitter

3-4

Het is rustig in Dalfsen. Zeer rustig. De sportvelden zijn leeg en iedereen zit thuis. Met geweldig mooi voorjaarsweer is dit een hele rare ervaring. Iets om nooit meer te vergeten.

Ik ben nieuwsgierig hoe het jou nu vergaat. Misschien heb je voor het eerst Google Classroom gebruikt of heb je geheel onverwacht je schooldiploma behaald, of ben je opeens volleerd thuiswerker geworden met veel (video)bellen, of heb je zorgen over je baan, inkomen of bedrijf, of misschien heb je veel zorgen over een ziektegeval in je nabije omgeving?

Het is bij mij thuis in ieder geval flink wennen en ben opeens parttime ‘meester’ naast mijn managementwerk bij Vitens. Het is voor mij een uitdagende tijd om als leidinggevende op afstand te werken. De hele dag in mijn werkkamer met mensen videobellen geeft te weinig voldoening, maar we maken er het beste van. En ondertussen willen we graag verder met de plannen voor MHCDalfsen, maar zonder ‘life’ contact is dat lastig.

Gelukkig hebben we met het bestuur en de TC van MHCDalfsen wel regelmatig telefonisch/Skype contact. Het grootste gespreksonderwerp is uiteraard wanneer we weer gaan hockeyen. We weten natuurlijk niet hoe lang dit nog gaat duren en hoe groot de kans is dat we nog gaan hockeyen voor aanvang van de zomervakantie. Ondertussen heeft de KNVB besloten om de competities van het amateurvoetbal te annuleren, maar de KNHB is nog aan het overwegen óf er toch nog gehockeyd kan worden voor de zomervakantie. We hopen het wel!

Natuurlijk hebben we ook aandacht voor de reguliere onderwerpen zoals nieuwe teamindelingen én heel belangrijk: (mogelijk) nieuwe sponsorcontracten en nieuwe clubkleding! Als hierover nieuws is te melden dan zullen we dat via web/mail/app met jullie delen.

Daarnaast hebben we ook gekeken naar de financiële impact. Gelukkig is MHCDalfsen financieel gezond. Wel worden de contributies regulier geïnd vanwege doorlopende vaste lasten, maar zijn we tevens aan het kijken of we onze trainers kunnen compenseren voor het plotseling wegvallen van hun inkomsten. Ook is de gemeente aan het kijken óf en op welke wijze sportclubs tegemoet gekomen kunnen worden.

Graag sluit ik af met iedereen een goede gezondheid te wensen, maar helaas heeft ook MHCDalfsen van dichtbij te maken met het coronavirus en kreeg ik nogmaals de bevestiging: onderschat dit virus niet, want het is echt heftig! Daarom: let goed op jezelf en je naasten en blijf fit…

Hopelijk zien we elkaar snel weer op de club!

Namens het bestuur en TC een sportieve groet van de voorzitter,

Cesar Blaauwgeers.