Jeugdtrainingen MHC Dalfsen

Dalfsen - De kop is er af voor de jeugd van MHC Dalfsen. Woensdagavond 29 april beten de keepers D en C het spits af, later MA1. Onder bepaalde voorwaarden mocht er weer op het kunstgras worden getraind.

Flyers, apps, infomails, informatie op de website en zelfs een instructievideo. Alle communicatiemiddelen werden de afgelopen dagen uit de kast gehaald door het bestuur en de vele vrijwilligers, nadat premier Rutte tijdens de persconferentie van vorige week had aangekondigd, dat er m.i.v. 29 april weer door de jeugd mocht worden gesport.

De voorwaarden en protocollen zijn helder, en zijn ook één op één doorgezet naar de leden. Achter de schermen was en is er door het bestuur en vele enthousiaste ouders hard gewerkt aan de invulling van de protocollen. De invulling van het vrijwilligersschema zal een dezer dagen naar de leden worden gecommuniceerd.

Heel belangrijk blijft te vermelden dat de velden alleen tijdens reguliere trainingstijden betreden mogen worden. Er kan dus niet zomaar overdag tegen een bal worden geslagen!

De blijdschap van de jeugdspelers en -speelsters was heel groot. Lekker bezweet kwamen de hockeyers van het veld. MA1 sloot de avond in stijl af, met nagenoeg een 100% opkomst. En met de social distancing (1,5 meter ofwel twee hockeysticks).