Nieuws van de Technische Commissie

10-7

Het seizoen is als een nachtkaars uit gegaan, om bekende redenen. Helaas hebben wij als club niet op een normale manier het seizoen af kunnen sluiten. Veel gezinnen hebben direct of indirect met het verschrikkelijke Coronavirus te maken gehad. Laten we hopen dat we in september weer met de teams competitie kunnen spelen.

De TC was eerst druk bezig met het regelen van een Corona-trainingsschema. Dank aan allen die hier aan mee hebben geholpen. Mede dankzij jullie inzet konden onze kinderen (en later senioren) zonder wanklank trainen.

Later kreeg de TC de nieuwe teamindeling op haar bord, alsmede de nieuwe indeling van trainers en begeleiders. De teamindeling is nu rond. De begeleiding is op een haar na gevild. Wat betreft de trainers zijn we nog aan het puzzelen. Het definitieve schema zal ook mede afhangen van de beschikbaarheid van de jeugdtrainers (die in Zwolle op de middelbare school zitten). Dus dit laatste is nog niet bekend en daardoor nog met de nodige mitsen en maren omgeven.

Technisch nieuws

De Technische Commissie (TC) is dit seizoen fors uitgebreid. Begonnen Ronald Dubbink en Marcel Slootweg het seizoen, tijdens de winterstop kwam Eva van Aarle erbij en sinds kort heeft Esther Lindeboom de TC versterkt. Even een korte introductie van Eva en Esther. Eva is de moeder van MixF1-speler Maurits de Boer en Esther is de moeder van M8E-speelster Sanne en MF2-speelster Ilse Lindeboom.

Zowel Eva als Esther is coördinator Jongste Jeugd bij MHC Dalfsen. De Jongste Jeugd is Funkey, Benjamins, F- en E-jeugd. Alles wat met de Jongste Jeugd te maken heeft (trainingen, teamindelingen, Slotdag), valt onder hun takenpakket.

Ronald en Marcel zijn de eindverantwoordelijken voor de D- t/m A-jeugd en de Senioren.

De TC wordt geholpen door Gerard van der Gronden. Gerard is in dienst van de club. Ter introductie: hij is de vader van Heren 1-speler Maximiliaan van der Gronden. De taken van Gerard zijn tweeledig:

1. enerzijds training geven aan Jong Dames 1 en Heren 1
  2. het coachen en instrueren van de jeugdtrainers

Gerard heeft een decennialange ervaring als hockeyer bij Tempo’41 (één van de rechtsvoorgangers van HC Zwolle). Hij traint bij HC Zwolle oa de lagere B-jeugd, Veterinnen en Trimhockeyers.

Afgelopen weken heeft de TC met bijna alle jeugdtrainers gesprekken gevoerd. Dit leverde bijzonder waardevolle inzichten en feedback op, waarvoor dank!

Op basis van het reeds bestaande Technische Beleidsplan en de feedback die wij kregen, heeft Gerard afgelopen woensdag 1 juli een eerste aftrap gegeven aan de jeugdtrainers. Na de zomervakantie gaat Gerard met hen aan de slag met praktijk- en theorieavonden. Dit alles met als doel onze jeugdopleiding naar een hoger plan te tillen, waar de jeugdleden weer van kunnen profiteren. Mooi om te zien was dat er vanuit MC1 vijf belangstellenden voor jeugdtrainers aanwezig waren. Één van de doelen is om een continue aanvoer van nieuwe jeugdtrainers te krijgen, omdat de ervaring leert dat sommige jeugdtrainers vanwege studie uitwaaieren.

Genoeg te doen dus bij MHC Dalfsen!

Met vriendelijke groet,

Marcel Slootweg