Spelbegeleiders gezocht!

27-8
Het hockeyseizoen staat weer voor de deur. Het feest voor de kinderen op zaterdag gaat van start op 5 september.

Bij MHC Dalfsen worden alle wedstrijden van de Jongste Jeugd (F- en E-teams) door eigen jeugdscheidsrechters begeleid. Dat is een bewuste keuze van de club om drie redenen:
  • We zijn een typische jeugdclub, met slechts drie seniorenteams. Van deze senioren werken er bovendien veel op zaterdag. Om het totaal aan wedstrijden behapbaar te houden voor senioren, maken wij ook gebruik van onze eigen jeugd.
  • Wij vinden het als vereniging belangrijk dat kinderen ook in hun sociaal-emotionele ontwikkeling worden gestimuleerd. Het begeleiden van een sportwedstrijd kan hen daarbij helpen.
  • Tenslotte helpt het bij het accepteren van een beslissing van de scheidsrechters bij de eigen wedstrijd, als je als kind ook zelf wedstrijden leidt.

Wij hebben een poule van enthousiaste ouders, die één keer in de vijf weken op zaterdagochtend de arbitrage Jongste Jeugd begeleidt.

Wat houdt dit in?

• Van 8.45 u tot 11.00 u (om de vijf weken) aanwezig zijn op de club
  • Begeleiden van de arbitrage Jongste Jeugd (mn de jeugdscheidsrechters die voor het eerste fluiten kunnen een extra steuntje in de rug gebruiken).

Graag zouden wij een beroep op jullie doen om één ochtend in de vijf weken de arbitrage Jongste Jeugd te begeleiden.

Ben je geïnteresseerd of wil je meer weten? Mail naar [email protected] of bel 06-1388906.

Spelregelkennis is geen vereiste. Wel het nodige overwicht tegen (soms) iets te enthousiaste coaches. Meer een soort back-up voor onzekere pubers. En de pubers een beetje coachen op het gebied houding en enthousiasme.

Met vriendelijke groet,

Marcel Slootweg