XGeschiedenis

Dalfser Mixed Hockey Club  Opgericht 26 mei 1975. (foto: Ontstaan MHCD)

In maart 1975 begonnen met kennismakingstrainingen op een grasveldje tegenover camping Gerner (waar nu een parkeerplaats is). (foto: Eerste training)

Het wekelijkse hockey krantje werd op stencils getikt, afgedraaid op de stencilmachine bij van der Vlugt in de garage,

vergaard en de volgende dag rondgebracht.

Seizoen 1975-1976 begonnen met competitie voor jeugd op een klein veldje naast de tennisbaan (nu parkeerplaats). Verkleden in de bosjes.

De veterinnen speelden alle competitie wedstrijden uit. De veteranen speelden vriendschappelijke wedstrijden uit.

Seizoen 1976-1977 werd competitie gespeeld op een dubbel belijnd voetbalveld. Verkleden in het clubhuis van de tennisbaan.

13 augustus 1977 werd een eigen (gras) veld geopend door burgemeester Volgers. (foto: Opening eerste eigen veld) Verkleden in de kleedkamers 18 en 19 van de voetbalclub.

7 januari 1978 werd er een houten keet, opgebouwd door eigen leden, als clubhuis geopend met de naam "'t Hokkie”. (foto: 't Hokkie) Bouwpastoor was Hans Overmars. Verkleden bij de voetbalclub.

Mei 1980 werd het eerste lustrum gevierd. Maarten Sikking (nationaal doelman) gaf een clinic.

Maart 1982 kregen we telefoon in het Hokkie.

4 november 1982 startte de eerste grote club actie in Dalfsen bij de hockeyclub, jaren lang gerund door Els en Jos van Pelt.

12 november 1983 Poggenpohl was de eerste sponsor voor Heren I. (Joop Voortman).

1 november 1984 Sponsorde Poggenpohl ook Dames I.

Pasen 1984 Heren I naar toernooi in Colchester.

16 mei 1984 promoveerden Heren I naar de 2e klasse en Dames I naar de 3e klasse, het jaar erop gevolgd door promotie naar de 2e klasse.

19 augustus 1984 de opening van het 2e (gras) veld.

Februari 1985 Dames I, Meisjes A en Jongens B zaalkampioen.

April 1985 Meisjes A en Jongens A veldkampioen.

Februari 1985 en 1986 toernooi voor Dames I en Heren I in Hamburg.

Pinksteren 1985 toernooi voor Heren II in Leuven.

Oktober 1985 200e lid was Roelien Bosch.

Per ingang seizoen 1986-1987 kwam er een betaalde trainer-coach voor Heren I in de persoon van Theo Berings.

1 november 1986 OPENING NIEUWE CLUBHUIS, door burgemeester Smits.

Architect was Erik Huijgen. Bouwpastoor Jan van Keulen. Plaquette van Ankie Essink en doek met hockeyers van Tineke Cazemier. Vloertegel project om geld in te zamelen.

Sponsors waren Peter Eshuis, Maarten Cuppen en Joop Voortman.

1 november 1987 intrede van de 1e mini-van-de-week. ( 1e was Gerard te Nuyl)

In mei 1989 en 1991 werd het Dalfser Moppen toernooi gehouden voor (oud) Dames I en Heren I.

12 mei 1990 Minidag in Dalfsen compleet met waterspelletje uit een giertank.

24 mei 1990 in het kader van het 3e lustrum met de hele club zeilen in Giethoorn. Er werd liefst met 18 boten gepunterd. Lunch op een eiland en barbecue toe. Jan Mullers was de organisator.

Diverse keren meegedaan met het D-hockeydiploma en 1 x met meisjes C de Young Stars.

27 oktober 1990 OPENING KUNSTGRAS, door burgemeester Elfers. Jan van Keulen was de coördinator. (Jan van Keulenplein is daar naar genoemd). Hans Overmars was voorzitter.

Carina Bleeker uit Groningen, reserve keepster voor het Nederlands elftal, kwam met de echte worldcup en gaf een clinic. Alle jeugdleden lieten ballonnen op.

Er waren verschillende acties om geld te genereren. O.a. Verkoop stukjes kunstgras, een lopathon, een boekenmarkt en kerstmarkt.

Familiedag 1996, met lunch aan een hééél lange tafel op het pad langs het kleine veld.

18 april 1998 de landelijke verenigingsdag (KNHB 100 jaar) met een echte Frockey, natuurlijk gemaakt door onze duizendpoot Maria Claassen. Zij is nog steeds actief voor de jeugd met allerlei activiteiten.

Hemelvaartsdag 1998 met de hele club in de bus naar Utrecht voor het Wereld Kampioenschap hockey.

9 oktober 1998 clinic voor onze jeugd op ons veld gegeven door Suzanne Plesman en Guus Vogels.

17 april 1999 een zelfde clinic gegeven door Teun de Nooyer en Martijn van Hasselt.

Mei 2000 25 jaar MHCD. Groots lustrumfeest inclusief heus lustrumboek. (foto: Lustrumboekcommissie 25 jaar)

April 2009 onze sponsors zijn nu Furness cars en Rabobank.

April 2010 weer ons 200e lid. Emma Westenbrink bij de Benjamins.

Jaarlijks diverse activiteiten zoals Grote Clubactie, Halloween, Oliebollenstratentoernooi, in de zaal het E-toernooi en het clubtoernooi, Open dag, CD kamp, Familiedag. Het meeste aangestuurd door Maria Claassen.

Harry en Margreet zijn ook van die duizendpoten. Al heel veel jaren het wedstrijdsecretariaat voor de jeugd, wedstrijdleiding bij diverse toernooien. Beheer kantine (ongeveer 18 jaar) altijd klaar staan voor opzetten tent, muziek installeren, disco's, opruimen, uitzetten zeiltocht, in ad hoc commissies voor speciale gelegenheden enz enz.

Leden die in vertegenwoordigende teams hebben gespeeld:

1983 Anouk Mulder Oost A

1984 Sabeth Kok, Oost B, Oost A en Jong Oranje