FAQ - Veelgestelde vragen

Klik voor meer informatie over de betreffende categorie
 Afgelastingen  Aantal vragen: 1
 Contact  Aantal vragen: 1
 Inloggen  Aantal vragen: 1
 Lid worden  Aantal vragen: 3

Mist u informatie hier? Mail ons op [email protected]

Afgelastingen
Wanneer gaat de training of wedstrijd niet door?

Op ons kunstgrasveld kan je bijna altijd spelen. Er is een aantal situaties mogelijk, dat we niet het veld op gaan.

1. Bij onweer dichtbij, dan verlaten we het veld en gaan we naar het clubhuis, meestal is dit maar tijdelijk
  2. Bij een laag sneeuw op het veld
  3. Bij grote wateroverlast, dit is vaak ook tijdelijk
  4. Bij opdooi: als de ondergrond bevroren is en de toplaag ontdooit
  5. Bij gevaar voor blessures, door gladheid of een raar stuiterend veld, vaak in winterse omstandigheden.

Bij sneeuw op het veld en bij opdooi mag het veld niet betreden worden omdat dit heel slecht voor het veld is, er ontstaan dan heel makkelijk kuilen en de onderlaag kan onherstelbaar beschadigd rakenOok is er bij opdooi groot gevaar voor raar opspringen van hockeyballen waardoor het echt onveilig wordt.

Verder is het zo, dat elke aanleiding alleen plaatselijk is te controleren. Sneeuw in de achtertuin, wil niet zeggen dat er ook sneeuw op het hockeyveld ligt. Dit kan daar al weggewaaid zijn, weggesmolten zijn of er ligt zelfs twee keer zoveel.
Op een bevroren veld kan heel goed gespeeld worden, maar soms ook niet. De ene keer is het bij -4 prima bespeelbaar, de andere keer is het glad of stuitert de bal raar.

Kortom de wedstrijd of de training gaat altijd door, tenzij de trainer of technische commissie (TC) anders bepaald, waarna deze zo snel mogelijk de afgelasting zal communiceren. Communicatie vindt in ieder geval plaats via Whatsapp (begeleidinsappgroep + trainersappgroep) waarbij aan de coaches wordt gevraagd om het bericht naar de teams door te sturen.